سندیکای صنعت برق

پست فوق توزيع پرديس برق دار شد
اسفند ۱۵, ۱۳۹۷
برق پالايشگاه بيدبلند خليج فارس پايدار شد
اسفند ۱۵, ۱۳۹۷

سندیکای صنعت برق

🔺در چهل و یکمین جلسه دوره هفتم هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران که بیست و هشتم بهمن در محل سندیکا برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در طول سه‌هفته اخیر توسط دبیر سندیکا ارائه گردید که برگزاری جلسه هم‌اندیشی با روسای کمیته‌ها در خصوص شرایط کنونی صنعت برق، ارائه گزارش سندیکا در کمیسیون انرژی اتاق تهران در خصوص بودجه صنعت برق و انعکاس آن از سوی اتاق به مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های مجلس، برگزاری نشست سه‌جانبه وزارت نیرو، توانیر و سندیکا با تاکید بر اولویت‌بندی قراردادها تا نیمه اول اسفندماه و خاتمه دادن به پیمان‌های خارج از اولویت، جلوگیری از اقدامات سختگیرانه قراردادی توسط کارفرمایان، پیگیری تسریع در ابلاغ دستورالعمل شرکت توانیر در خصوص جبران نوسانات نرخ ارز و جلسه با معاون اقتصادی مقام معظم رهبری و طرح مشکلات صنعت برق و اعضا از سوی نمایندگان سندیکا بخش‌های اصلی گزارش دبیر سندیکا بود.

🔺پیگیری مطالبات شرکت‌های عضو با ارائه آخرین گزارش مطالبات تاییدشده به توانیر، برگزاری نشست مشترک بین وزرای نیروی ایران و عراق و سندیکا و امضای تفاهم‌نامه همکاری که محورهای اصلی آن توسط سندیکا تنظیم شده، برگزاری جلسه با مدیران سازمان برنامه و رایزنی در خصوص لزوم اصلاح بخشنامه ارزی که در نهایت به پذیرش تدوین و ابلاغ یک بخشنامه اصلاحی منجر شده، بخش دیگری از اقدامات سندیکا در طول سه هفته گذشته بوده است.

🔺در ادامه گزارشی در خصوص روند پیشبرد مبادله تفاهم‌نامه ارزیابی و تشخیص صلاحیت بین سندیکا و شرکت توانیر توسط رئیس کمیته تشخیص ‌صلاحیت و ارزیابی سندیکا ارائه و مقرر شد سندیکا واگذاری امور مربوط به ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های سازنده به طور مستقیم از سوی توانیر به سندیکا را پیگیری نماید.

🔺همچنین گزارشی از حضور نماینده سندیکا در کمیته سیاست‌گذاری یکپارچه و هماهنگ در امور ارزی کشور در بانک مرکزی توسط ریاست کمیته توسعه صادرات ارائه شد. در این کمیته موضوع ایفای تعهدات ارزی و نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات خدمات فنی و مهندسی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در این جلسه نماینده سندیکا به فرصت یک‌ساله تصویب‌شده برای بازگرداندن ارز به دلیل زمانبر بودن پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی اعتراض کرده و از اینرو مقرر شده در مورد زمان و نیز نحوه و منبع پرداخت ارز حاصل از صادرات نیز تصمیم‌گیری نهایی انجام شود .

🔺در ادامه گزارشی در خصوص روند پیشبرد بخشنامه جبرانی ارز و لزوم اصلاح شاخص‌ها و پیگیری‌های انجام شده برای تحقق این موضوع در سازمان برنامه توسط ریاست کمیته حقوقی و قراردادهای سندیکا ارائه و مقرر شد بازنگری و رفع مشکلات بخشنامه و اصلاح شاخص‌های تعیین شده از طریق شورای هماهنگی تشکل‌ها پیگیری شود.

🔺با موافقت اعضا مقرر شد پیگیری‌های لازم در خصوص اینکه در مسائل مرتبط با صنعت برق به ویژه شاخص‌های بخشنامه ارزی، نمایندگان سندیکا را به عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل‌ها معرفی شوند، صورت پذیرد و نشست مشترک با نظام فنی و اجرایی و شورای عالی فنی برگزار شود .

🔺همچنین مقرر شد پس از ابلاغ نهایی دستورالعمل نحوه جبران خسارات ناشی از افزایش نرخ ارز در قراردادهای توزیع، کارگاه آموزشی مربوط به این دستورالعمل برای مدیران شرکت‌های سازنده و پیمانکار و نمایندگان شرکت‌های توزیع برگزار شود .

🔺در ادامه جلسه گزارشی از روند پیگیری مصوبات هیات مدیره و اقدامات صورت گرفته در این خصوص در اختیار هیات مدیره قرار گرفت و اعضا تصمیم گرفتند با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و مضاعف شدن هزینه‌ها، موضوع مطالبات اعضا را با جدیت از توانیر پیگیری کنند.

🔺طرح و بررسی اصلاحات مورد نیاز اساسنامه سندیکا محور دیگر این جلسه بود که مقرر شد این موضوع با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد . همچنین بنا شد جلسه بعدی کارگروه سندیکا و مجلس برگزار و محورهای کارگروه با کسب نظر از اعضای هیأت مدیره در دستور کار قرار گیرد .

🔺گزارشی از روند پیگیری پرونده‌های حل اختلاف و داوری سندیکا بررسی و مقرر شد مصوبه قبلی هیأت مدیره مبنی بر تفویض اختیار هیأت مدیره به کمیته داوری و حل اختلاف برای تعیین داور در پرونده‌های داوری مجدد برای کمیته ارسال و پرونده‌های ارجاعی به کمیته با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شود.

🔺در پایان جلسه مقرر شد تصمیم‌گیری در خصوص امضای تفاهم‌نامه همکاری سندیکا با بانک آینده پس از مذاکره ریاست کمیته سازندگان با نمایندگان بانک و کسب نظر ایشان انجام شود.

متن کامل خبر در:

http://www.ieis.ir/fa-news-4591.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *