خطر جدي و گسترده سيل براي خطوط و پست هاي برق، حفظ شبكه نياز به تجهيزات بيشتري دارد

افزون بر ۱۵۰ مگاوات، سهميه كل كاهش پيك بار استان بزد در بخش توزيع
فروردین ۲۰, ۱۳۹۸
کمک دوربین های کرونا به بررسی و بازرسی عایق های کامپوزیتی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۸

خطر جدي و گسترده سيل براي خطوط و پست هاي برق، حفظ شبكه نياز به تجهيزات بيشتري دارد

مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان گفت: هزار و ۴۳ دكل برق اين شركت در معرض سيلاب قرار گرفته كه از اين تعداد ۴۹۲ دكل به ترميم نياز دارند و از ۳۹ پست در معرض خطر، ۷ پست را خطري جدي تهديد مي كند و با سيل بند نگهداري شده اند.

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي برق خوزستان، مديرعامل اين شركت برق گفت: هزار و ۴۳ دكل برق اين شركت در معرض سيلاب قرار گرفته كه از اين تعداد ۴۹۲ دكل به ترميم نياز دارند و از ۳۹ پست در معرض خطر، ۷ پست را خطري جدي تهديد مي كند و با سيل بند نگهداري شده اند.

محمود دشت بزرگ امروز در چهارمين جلسه مديريت بحران اين شركت با موضوع خطر سيلاب براي تجهيزات برق كه با حضور معاون هماهنگي انتقال توانير برگزار شد، اظهار داشت: ۲۳ خط برق در سطوح ولتاژي مختلف به علت سيلاب در شرايط بحراني قرار دارند و بايد سريع به آنها رسيدگي شود.

وي با ارائه گزارشي از خطرات سيل و اقدامات انجام شده براي حفظ پايداري شبكه، بيان كرد: با افزايش آب خروجي از سدها و افزايش آورد رودخانه ها دكل ها و پست هاي بيشتري در معرض خطر سيل قرار مي گيرد و نيازمند كار وسيع تري است.

مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان تصريح كرد: براي جلوگيري از ورود آب به پست ها سيل بند احداث كرده و در حال تقويت آنها هستيم.

دشت بزرگ با تاكيد بر آنكه ماشين آلات لازم براي مقابله با سيل را در اختيار نداريم، افزود: حجم كار بسيار وسيع بوده و نياز به ماشين آلات بيشتري است كه در اختيار شركت قرار بگيرد.

وي ادامه داد: پست ها و خطوط در معرض خطر سيلاب در سطوح ولتاژي مختلف هستند و سطح خاموشي آنها در شبكه مي تواند گسترده باشد.

معاون هماهنگي انتقال توانير نيز با تقدير از اقدامات انجام شده در مقابله با سيل، گفت: با شركت هاي برق منطقه اي اصفهان و فارس هماهنگي هاي لازم صورت گرفته تا ماشين آلات لازم را به خوزستان ارسال كنند.

سيدزمان حسيني با بيان اينكه حفظ پايداري شبكه حائز اهميت بسيار است، اضافه كرد: با هماهنگي شركت توانير تعدادي قايق براي دسترسي به دكل ها و پست ها به خوزستان ارسال مي شود و همچنين يك دستگاه بالگرد براي رصد لحظه اي شبكه در اختيار برق منطقه اي قرار مي گيرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *