تشخیص تخلیه جزئی در بوشینگ های ترانسفورماتور عایق شده با کاغذ-روغن و ترانسفورماتورهای جریان الکتریکی

افزايش ظرفيت پست هاي توزيع برق شهرستان مهديشهر
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸
سیل اخیر به تاسیسات آب و برق ۳۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۸

تشخیص تخلیه جزئی در بوشینگ های ترانسفورماتور عایق شده با کاغذ-روغن و ترانسفورماتورهای جریان الکتریکی

 

 

خلاصه- تشخیص تخلیه جزئی (PD) یک روش مهم برای تشخیص نقص در بوشینگ های ولتاژ بالا است، روشهای تشخیص PD موجود برای بوشینگ ها همچنان مشکلاتی با حساسیت و ظرفیت ضد تداخل دارند. در این مقاله یک روش پیشرفته برای تشخیص  PD در بوشینگ های خازنی برای غلبه بر معایب روش های  مرسوم تشخیص PD پیشنهاد شده است. سیگنال PD توسط یک سلف متصل به تب بوشینگ گرفته شده است، و همه پالس هایی که در یک دوره خاص ظاهر می شوند توسط اسیلوسکوپ ثبت می شوند. این روش در مقایسه با روش های معمول بیشتر حساس است و با اطلاعات موجود مانند طیف فرکانس و توزیع فاز، می توان سیگنال تداخل را حذف کرد. آزمایشات مربوط به PD با توجه به نقایص معمول در بوشهای خازنی به منظور اعتبارسنجی روش پیشنهادی انجام شده و نتایج نشان می دهد که این روش در تشخیص برخی از نقایص معمول در بوشینگ موثر است.

 

لغات کلیدی- تخلیه جزیی، بوشینگ خازنی، فرکانس بسیار بالا، ترانسفورماتور جریان(CT)

 

 

۱)مقدمه

بوشینگ های خازنی به عنوان یکی از اجزای ضروری تجهیزات قدرت شناخته شده اند، اما ممکن است در طی فرآیند تولید نقص هایی در آن ایجاد شود. این نقص ها ممکن است در کوتاه مدت موجب نگرانی نشوند اما در طولانی مدت تخلیه های جزیی می توانند به عایق  آسیب برسانند. بنابراین، تشخیص PD، به ویژه نظارت آنلاین PD، در حین عملیات و نگهداری بوشینگ اهمیت زیادی دارد.

مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده است. روش های متعددی از جمله سیم پیچ Rogowski و ترانسفورماتور جریان بالا (HFCT) برای شناسایی PD در تپ بوشینگ  استفاده شده است. این روش ها بر اساس القای الکترومغناطیسی هستند، زیرا ایجاد PD در عایق، باعث ایجاد پالس های جریان بر روی سیم زمین بوشینگ می شود، و چون سیم زمین به صورت تو در تو در کویل قرار دارد، افت ولتاژ در کویل ایجاد می شود. از آنجا که ارتباط مستقیم بین سنسور و مدار اولیه وجود ندارد، حساسیت این روش ها بستگی زیادی به نفوذ پذیری مواد هسته دارد. حساسیت کویل Rogowski بسیار پایین است به ویژه در دستگاه با روغن عایق و اپوکسی که هسته از جنس هوا است  و ممکن است مناسب برای تشخیص پالس PD با مقدار کم تخلیه ظاهری و فرکانس بالا نباشد. اگر چه حساسیت HFCT با نفوذ پذیری بالا ممکن است رضایت بخش باشد، فرکانس قطع بالا برای محصولات تجاری معمولا کمتر از ۱۰۰ مگاهرتز است که قادر به از بین بردن تداخل تخلیه ی کرونا در هوا نیست.

در این مقاله، یک روش پیشرفته برای تشخیص PD در بوشینگ پیشنهاد شده است تا مشکلات موجود در روش معمول را حل کند. سیگنال PD با استفاده از یک کوپلر به تب بوشینگ ثبت خواهد شد و چون کوپلر مستقیما به مدار متصل است و مانند ظرفیت ضد تداخل حساسیت بسیار بالایی خواهد داشت. علاوه بر این، روش ضبط براساس تفاوت زمانی ظهور (TDOA) برای افزایش ظرفیت ضد تداخل معرفی خواهد شد. آزمایشات مربوط به PD برای چند نقص معمول در بوش خازنی برای اعتبار سنجی روش اندازه گیری انجام شده و نتایج نشان می دهد که این روش در این موارد موثر است.

 

۲) ثبت سیگنال PD

 

خازن بوشینگ شامل یک الکترود HV، تپ بوشینگ و عایق بین آنها می باشد. در شرایط عملیاتی معمول، ظرف تپ برای حفاظت به فلنج متصل شده است، که به عنوان پتانسیل زمین ، با یک کلاه زمین برای کوتاه کردن خازن بین تپ و زمین شناخته می شود. شکل ۱a نشان دهنده یک سیم پیچ بین کلاه زمینی و کانکتور تپ است و شماتیک مدار اندازه گیری  سیستم اندازه گیری در فرکانس قدرت در شکل ۱b نشان داده شده است، جایی که C1 ظرفیت معادل بین تپ و هادی مرکزی بوش است و C2   ظرفیت معادل بین تپ و فلنج و L القاگر سیم پیچ و Z امپدانس ورودی وسیله ی اندازه گیری است. سیم پیچ شکل ۱-a یک سولونوئید با هسته ی هوا و مقدار سلف ۰٫۲۹ H است. مقدار خازن C1 و C2 در کلاس بوشینگ  ۱۱۰-kV که در این مطالعه استفاده شده اند ۴۵۰ و ۶۰۰ پیکوفاراد هستند. امپدانس ورودی دستگاه اندازه گیری ۵۰ اهم است که مطابق با امپدانس خط کواکسیال می باشد. بنابراین خط کواکسیال و Z می توانند مثل یک مقاومت فشرده ۵۰ اهمی در نظر گرفته شوند. ولتاژ در تپ ترمینال تحت ولتاژ فرکانس توان مجاز در حدودV  محاسبه شده است که تقریبا برابر پتانسیل زمین است. با این وجود، هنگامی که PD در لایه عایق ظاهر می شود، جریان ضربه باعث کاهش قابل توجه ولتاژ در سیم پیچ خواهد شد، همانطور که  امپدانس با فرکانس افزایش می یابد، سپس سیگنال ولتاژ توسط کابل  که هسته آن به کانکتور تپ متصل است خارج می شود.

شکل۱)a: ساختار کوپلر که به الکترود تپ متصل شده است. b: ساختار بوشینگ با مدار اندازه گیری

 

همانطور که سیم پیچ بخشی از مدار اولیه است، سیگنال خروجی همراه با این روش بسیار قوی تر از سیگنالی است که از  روش کوپلینگ  الکترومغناطیسی بدست می آید. در ضمن، وجود کلاه زمین به  از بین بردن تداخل از محیط اطراف کمک خواهد کرد. هنگامی که سیگنال PD توسط کوپلینگ گرفته می شود، مشکل دیگری که بوجود می آید، نحوه ضبط درست سیگنال است. در گذشته، ابزار اندازه گیری معمولا قادر به تفکیک حافظه خود نبودند. چون، هنگامی که این دستگاه فعال می شود، داده های قبلی، رونویسی خواهند شد. این وضعیت نشان می دهد که زمان ثبت طولانی و تعریف دقیق  سیگنال به دلیل محدودیت حجم حافظه، همان زمان میسر نمی باشد.

در سال های اخیر، ابزارهای اندازه گیری جدید توسعه داده شده است و قادر به تقسیم حافظه خود هستند که در نتیجه  روش های اندازه گیری برای تشخیص PD تغییر کرده اند. این توسعه به دستگاه ها اجازه می دهد تا در طول فرآیند تشخیص موج های مختلفی را ذخیره کند بدون اینکه هرگونه حافظه در فاصله بین پالس ها هدر رود. بنابراین، مانیتور کردن بلند مدت PD ممکن با نرخ نمونه برداری بالا ممکن است و نقص هایی که به ندرت پالس های PD ایجاد می کد نیز می توانند شناسایی شوند. با استفاده از روش اندازه گیری تمام پالس ها ، همه ی پالس ها با چندین کوپلر و با استفاده ازتکنولوژی  تقسیم بندی حافظه ذخیره می شوند. پالس های که شناسایی می شوند شامل سیگنال هایی مورد نظر و سیگنال های تداخل هستند. تداخل  با تجزیه و تحلیل TDOA و یا سایر روش های مناسب حذف خواهد شد. این اندازه گیری به ویژه در تشخیص پالس های تصادفی PD در یک محیط کاملا تداخلی گر مفید است.

 

۳) چیدمان آزمایش

 

 

آزمایشات برای بررسی خواص PD در بوشینگ های خازنی با استفاده از روش گرفتن و ضبط سیگنال ها که در بالا ذکر شده است انجام شد. نقص هایی که مورد آزمایش قرار گرفتند شامل یک سیم مسی در کاغذ روغن-عایق در بوشینگ ترانسفورماتور قدرت، حفره ها در بوشینگ ترانسفورماتور و حفره ها در کاغذ روغن-عایق در ترانسفورماتور های جریان می شود.

چیدمان آزمایش بوشینگ، مخزن روغن، سنسور تپ و سنسورهای UHF در شکل ۲ و شکل ۳  از منظر واقعی شان نشان داده شده اند. بوشینگ تست درون یک مخزن روغن قرار میگیرد و سنسور تپ که ساختار آن در شکل ۱a نشان داده شده است در زیر بوشینگ نصب می شود. سه حسگر UHF در موقعیت های مختلف برای از بین بردن تداخل  و مکان یابی منبع PD را تنظیم شده اند. سیستم مختصات استوانه ای می تواند به کار گرفته شود و مختصات این سه سنسور به صورت (۳ متر، ۶۰درجه، ۰ متر)، (۰متر، ۰درجه، ۱٫۲ متر) و (۳ متر، ۶۰درجه،۰ متر) توصیف می شود. پورت خروجی هر دو سنسور تپ و سنسورهای UHF به اسیلوسکوپ متصل می شوند تا شکل موج سیگنال را نشان دهند. اگرچه TDOA بین سنسور شیر و سنسور UHF را نمی توان به طور مستقیم مقایسه کرد و تعداد سنسورها توسط مقدار کانال های اسیلوسکوپ محدود می شود، سه سنسور UHF هنوز هم می توانند منبع را به صورت کیفی تعیین کنند.

شکل۲)چیدمان آزمایش بوشینگ، مخزن روغن، سنسور تپ و سنسور UHF

 

خصوصیات تضعیف سنسور تپ با استفاده از مداری که در شکل ۴a نشان داده شده است اندازه گیری شد. طیف سنج( Agilent CSA N1996A) در مد insert loss دو پورتی قرار دارد. خروجی یک سیگنال سینوسی  با فرکانس سوییپ ۱۰ MHz تا ۱٫۲ GHz و گام های حدود ۴٫۷ MHz قرار دارد. سپس سیگنال از طریق سنسور تپ عبور می کند و توسط آنالیز کننده ضبط می شود. تضعیف سیگنال در این فرایند  همانطور که در شکل ۴b نشان داده محاسبه شده است، واضح است که سنسور تپ می تواند به طور موثر مولفه های فرکانس پایین را حذف کند و پاسخ فرکانسی مناسبی در فرکانس های بالا داشته باشد. سنسورهای UHF مورد استفاده در آزمایش از همان نوع مرجع [۱۱] هستند. از آنجا که موج الکترومغناطیسی بعد از انتشار در مساقت های طولانی تضعیف می شود لازم است که یک تقویت کننده UHF(300-800 MHz, 50dB) به سنسور UHF وصل شود. اسلواسکوپ دیجیتال Tektronix DPO5204B (پهنای باند ۲ گیگاهرتز، سرعت نمونه برداری ۱۰ GS/s) برای ضبط و نمایش سیگنال گرفته شده توسط سنسورها استفاده می شود. سنسور تپ و سنسورهای UHF 1-3 به ترتیب به کانال های -۱ ۴ اسیلوسکوپ متصل می شوند.

شکل۳) a: نصب سنسور تپ  b: سنسور UHF مورد استفاده در آزمایش  c:نصب بوشینگ و مخزن روغن

 

ساختار بوشینگ ترانسفورماتور مورد آزمایش در شکل ۵ نشان داده شده است. همانطور که در شکل ۲ نشان داده شده است، قطعات زیر فلنج فلزی در مخزن روغن غوطه ور شده است. سه نوع نقص به عنوان منابع PD در آزمایش معرفی شده است. همانطور که در شکل ۵ نشان داده شده است اولین نوع نقص، یک سیم مسی با طول ۲۰ سانتی متری است که بر روی حلقه درجه بندی بوش ثابت شده است.همانطور که در شکل ۲ نشان داده شده است، بوشینگ روی مخزن روغن نصب شده است، سیم مسی، که سیم پیچی فلزی را روی الکترود ولتاژ بالا شبیه سازی می کند، عمود بر دیواره ی  جانبی مخزن روغن  است و میدان الکتریکی بین آنها را دچار اغتشاش می کند و باعث تخلیه می شود. دو نوع دیگر نقص حفره های کاغذ- روغن در CT و ترانسفورماتور بوشینگ هستند. حفره ها توسط کاهش درجه خلاء در فرآیند پر شدن روغن در حین ساخت تولید می شوند و  بر اساس تجربه تلید نقص ها معمولا بالای بوشینگ متمرکز می شوند. تعداد دقیق، اندازه و موقعیت حفره ها اندازه گیری آسان نیست، اما تشخیص تخریب جزئی به عنوان یکی از مؤثرترین روش ها برای مطالعه ویژگی های آنها است. بوشینگ ها و ترانسفورماتور های جریان ناقص ابتدا با روش جریان پالسی با ولتاژ فرکانس قدرت ۸۷ kV تست می شوند. مقدار PD اشیاء آزمون در جدول ۱ ذکر شده است.

شکل۴) a: مدار برای تعیین مشخصات تضیف کوپلر  b: مشخصات تضعیف سنسور تپ

 

شکل۵) ساختار عایق کاغذ-روغن ترانسفورماتور ولتاژ ۱۱۰ کیلو ولت و نقص بیرون زدگی فلز

 

 

جدول۱)نقص ها و مقادیر PD برای اشیای تست

شی تست

نوع نقص ظهور بار زیر ۸۷ kV
بوشینگ خروجی ترانسفورماتور قدرت ۱۰۰ kV بیرون زدگی روی حلقه ی درجه بندی شده خارج ۱۰۰۰۰ pC
بوشینگ خروجی ترانسفورماتور قدرت ۱۰۰ kV حفره در عایق کاغذ- روغن ۵۰۰ pC
عایق کاغذ -روغن ترانسفورماتور جریان ۱۱۰ kV حفره در عایق کاغذ-روغن ۱۰۰ pC

 

 

۴) نتایج آزمایش

 

  1. بیرون زدگی در بوشینگ ترانسفورماتور

 

پالس های PD هنگامی که ولتاژ خروجی ترانسفورماتور تست  تا ۸۷  کیلو ولت افزایش می یابد آشکار می شوند. در کل، ۱۰۰ بخش، هر کدام با مدت ۱ میکرو ثانیه  ثبت می شوند. یک شکل موج معمولی PD در شکل ۶ نشان داده شده است. شکل موج قرمز سیگنال توسط سنسورتپ  ، و شکل موج آبی از سنسور UHF گرفته شده است.

اگر چه سیگنال سنسور تپ تقویت نشده است، دامنه سیگنال هنوز بالاتر از سایرین است، که نشان می دهد که سنسور تپ دارای حساسیت بالا در تشخیص این نوع نقص است. با توجه به سیگنال های سنسورهای UHF، به علت تضعیف شدن موج الکترومغناطیسی در فضا دامنه سیگنال کانال ۳ (از حسگر UHF 2) بالاتر از دو کانال دیگر است،

تضعیف باید روی TDOA های چهار کانال جبران شود. اگر چه سنسور شیر و سنسور UHF 2 هر دو نزدیک به بوش هستند، تفاوت زمانی  ۲۰ نانوثانیه ای بین سیگنال های آنها وجود دارد. تاخیر زمانی نه تنها از تأخیر در تقویت کننده UHF، که حدود ۳ نانومتر است، بلکه از تفاوت مود های کوپلینگ آنها نیز نتیجه می گیرد. هنگامی که PD در مخزن روغن ظاهر می شود، موج الکترومغناطیسی اولین بار بازتاب های  پیچیده ای را تجربه می کند و سپس در بوش منتشر می شود و در پوسته چینی  نشت می کند. این فرایند  خیلی طولانی تر از  جریان القا شده در ظرف تپ طول می کشد، و سپس تاخیر زمانی معرفی وارد می شود. با توجه به سیگنال های سنسورهای UHF  ۱ تا ۳، تقریبا هیچ تفاوت زمانی بین سنسور UHF  ۱ و ۳ وجود ندارد و تاخیر حدود ۱۰ نانوثانیه در مقایسه با حسگر UHF 2 وجود دارد. با توجه به سرعت موج الکترومغناطیسی در هوا این تاخیر برابر با فاصله حدود ۳ متر است. این می تواند به عنوان شاهد دیگری از موقعیت منبع PD  در کنار رابطه دامنه سیگنال ها مورد توجه قرار گیرد.

توزیع تخلیه بر روی  زاویه فاز و  فرکانس توان در شکل ۷ نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می شود، تخلیه عمدتا در اطراف ولتاژ خارجی مثبت یا منفی تمرکز می کند و مقدار پالس ها در نیمه مثبت شبه دوره  بیشتر از   نیمه شبه دوره ای منفی است. علاوه بر این، مشخصه توزیع نیز نشان می دهد که ۱۰۰ پالس در چرخه ها به صورت یکنواخت توزیع نمی شود که به این معنی است که PD پایدار نیست.

شکل ۶) شکل موج معمولی PD بیرون زدگی بوشینگ ترانسفورماتور

شکل۷)توزیع تخلیه روی فاز و فرکانس توان بیرون زدگی بوشینگ ترانسفورماتور

 

  1. حفره در بوشینگ ترانسفورماتور

 

 

هنگامی که ولتاژ خروجی ترانسفورماتور تست تا ۸۷ کیلو ولت افزایش می یابد پالس های آشکار می شوند. همانطور که در این مورد به طور مکرر تخلیه الکتریکی رخ می دهد، ۵۰۰ قسمت با مدت ۵۰۰ نانو ثانیه در یک زمان کوتاه ضبط شده است، و یک از شکل موج PD معمولی چهار کانال در شکل ۸ نشان داده شده است. می توان دید که سیگنال سنسور ۲ UHF نسبت به کانال های دیگر بسیار بزرگتر است، زیرا حسگر UHF نسبت به دیگر سنسورهای UHF بسیار نزدیکتر به بوشینگ است و توسط تقویت کننده UHF تقویت می شود. دامنه سیگنال گرفته شده توسط سنسور تپ تقریبا برابر با سنسورهای UHFی است که دور از بوشینگ است. این نشان می دهد که روش UHF حساس تر است زیرا سنسور تپ مولفه های فرکانسی بالا ناشی از حفره ها را حذف می کند. این پدیده ممکن است برای شناسایی این نوع نقص ها استفاده شود اما از آنجاییکه حفره های ساخته شده در این آزمایش دقیقا تحت کنترل نیستند، باید آزمایش بیشتری برای بررسی قابلیت اطمینان این فرض انجام شود. در اینجا TDOA ها بین سیگمال های سنسورهای UHF در نظر گرفته شده اند. بر خلاف نقص بیرون زدگی، فاصله زمانی بین سیگنال سنسور تپ و سنسور ۲ UHF خیلی کوچک و در حدود ۳ نانوثانیه است. دلیل این است که منبع PD در عایق کاغذ -روغن قرار دارد و هنگامی که PD ظاهر شود، موج EM ایجاد شده می تواند به طور مستقیم از منبع PD به سنسور UHF از طریق پوسته چینی برسد. این فرآیند تقریبا برابربا ظاهر شدن جریان القا شده در مخزن تپ است و در نتیجه، تاخیر زمانی فقط با تأخیر سنسور UHF ایجاد می شود. با توجه به سیگنال های سنسورهای UHF، زمان رسیدن سیگنال های سنسور UHF 1 و ۳ تقریبا یکسان است و یک تاخیر ۱۰ ns در مقایسه با سنسور UHF 2 قابل تشخیص است. این یک شاهد دیگر برا تشخیص محل منبع PD است که در کنار رابطه دامنه سیگنال ها در نظر گرفته می شود.

شکل۸) شکل موج  PD  یک حفره در بوشینگ ترانسفورماتور

 

توزیع تخلیه روی زاویه فاز و چرخه فرکانس قدرت در شکل ۱ نشان داده شده است. یک الگو  به آسانی بر روی توزیع  زاویه فاز یافت شود، یعنی تخلیه یا در مرحله افزایش یا کاهش بین نقطه عبور از صفر و مقدار پیک ولتاژ خارجی ظاهر می شود و مقدار تخلیه در دو نیمه تقریبا برابر هستند. بر خلاف تخلیه متناوب بیرون زدگی، تخلیه در حفره ها با حدود ۱٫۲۵  پالس در هر چرخه به طور متوسط رخ می دهد.

شکل۹) توزیع تخلیه روی زاویه فاز و چرخه فرکانس قدرت حفره در بوشینگ ترانسفورماتور

 

  1. حفره در عایق کاغذ-روغن ترانسفورماتور جریان(CT)

 

از آنجا که حجم CT پایین است، نیازی به جدا کردن بوش نیست. چیدمان این سه سنسور UHF  را می توان به صورت (۱٫۵ متر، ۶۰-درجه،۱٫۷ متر)، (۰٫۷ متر، -۶۰درجه، ۰٫۵متر) و (۱٫۵متر، ۶۰درجه،۰ متر) در دستگاه استوانه ای توصیف کرد. آزمایش PD با ولتاژ ۸۷ کیلو ولت انجام  شده و ۳۰۰ قطعه شکل موج PD ثبت شده است. شکل موج معمول  چهار کانال در شکل ۱۰ نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می شود، اختلاف دامنه سیگنال های سنسورهای UHF خیلی واضح نیست، اما سیگنال سنسور تپ، هر چند با تقویت کننده تقویت نمی شود، دامنه بالاتر از سیگنال های سنسور UHF دارد که نشان می دهد سنسور تپ در طول تست این اشیا حساسیت بیشتری به PD دارد.

در مورد TDOA ها، یک مورد مشابه با آنچه در بخش B شرح داده شده است می تواند بین سیگنال سنسور تپ و سنسور UHF 2 پیدا کرد و فاصله زمانی بین آنها عمدتا ناشی از تاخیر تقویت کننده UHF و محل قرار گیری سنسور در فضا می باشد. در مورد سنسورهای UHF، سنسور ۲ UHF از بین سه سنسور ابتدا پالس را دریافت می کند ، به دنبال آن سنسور ۱ با زمان تأخیر حدود ۱ ns دریافت می کند. به این ترتیب نتایج TDOA  در تعیین محل منبع PD در بوشینگ CT به طور کیفی کمک می کند.

شکل۱۰) شکل موج  PD  یک حفره در ترانسفورماتور جریان با عایق کاغذ-روغن

 

توزیع تخلیه در زاویه فاز و چرخه فرکانس قدرت در شکل ۱۱ نشان داده شده است. تخلیه های این نوع در مقایسه با انواع دیگری که در بالا توضیح داده می شوند، بیشتر تکرار می شوند. در اینجا، ۳۰۰ پالس در کمتر از ۶ سیکل ظاهر می شود، به این معنی که به طور متوسط در ​​هر یک از چرخه ها بیش از ۵۰ پالس وجود دارد. زاویه فاز اولیه تخلیه بسیار کوچکتر از تخلیه ی حفره در بوشینگ ترانسفورماتور است همانطور که فاصله بین دو تخلیه مجاور است که نشان می دهد که تخلیه چقدر آسان رخ می دهد که می تواند ناشی از اختلاف عایق باشد.

شکل۱۱) توزیع تخلیه روی زاویه فاز و چرخه فرکانس قدرت حفره در بوشینگ ترانسفورماتور جریان با عایق کاغذ-روغن

۵) نتیجه گیری

در این مقاله، نویسندگان به طور عمده بر روی تشخیص PD از تپ بوشینگ خازنی تمرکز می کنند و روش جدیدی در این مطالعه پیشنهاد شده است. به ویژه در مرحله گرفتن و ضبط سیگنال PD توجه شده است. یک نوع سنسور تپ با یک ساختار ساده برای حل مشکلات موجود در روش های معمول استفاده شده برای تشخیص PD در بوشینگ HV استفاده می شود. سنسور تپ وضعیت زمین تپ بوشینگ را تحت ولتاژ فرکانس بالای قدرت تغییر نمی دهد، اما هنگامی که PD ظاهر می شود، به نوسان های ولتاژ بالا حساس است. روش ضبط، به نام سنجش کامل پالس ها، برای حل تضاد بین نرخ نمونه و زمان اندازه گیری مطرح شده است. ترکیبی از استفاده از سنسور تپ و  اندازه گیری تمام پالس ها در نظارت آنلاین PD در بوشهای HV کافی خواهد بود.

آزمایش ها برای تست حساسیت سنسور تپ به چند نقص معمول در بوشینگ خازنی انجام شد و اندازه گیری تمام پالس ها نیز برای ضبط سیگنال ها و از بین بردن تداخل هایی که در محل چندین سنسور اتفاق می افتد استفاده شد. نتایج نشان می دهد که سنسور شیر در تشخیص سیگنال های PD از نقص های مورد آزمایش موثر است. علاوه بر این،پس از آن چندین نوع تجزیه و تحلیل می تواند با اطلاعات فراوان ثبت شده در طول اندازه گیری تمام پالس ها انجام شود. در آینده، انواع نقص های بیشتری باید بررسی شود تا حساسیت سنسور تپ مورد تایید قرار بگیرد. نقص هایی معمولی در بوشینگ مانند  فلزات شناور در لایه عایق، شکست کاغذ های عایق ، تخلیه سطحی در مجموعه چینی پایین و از دست دادن تماس با الکترود تپ. علاوه بر این، آزمایشات در محل نیز باید انجام شود تا اثربخشی روش را در محدوده هایی که به طور جدی تداخل دارد، بررسی شود.

منبع: IEEE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 دیدگاه

  1. mohamadi گفت:

    سلام

    ✅ همین که من سایت شما رو از نتایج گوگل پیدا کردم معنیش اینه که :
    خیلی خوب دارید بازدید کننده جذب می کنید و این خیلی عالیه

    ⚠️ باید بتونید از این بازدید کننده ها پول دربیارید.

    .

    آوردن بازدید کننده به سایت خیلی راحته .
    فقط کافیه ۵۰۰ هزار تومن بدیم تا کلی بازدید کننده بیاریم تو سایت . بعدش …

    . ولی …

    ⬅️ حالا اگه بشه کاری کرد که هرکی میاد تو سایت رو ، تبدیل کرد به کسی که پول میده ، اونوقت …
    اونوقت میشه از همین افرادی که با ۵۰۰ هزار تومن آوردیم تو سایت ، ۵۰ میلیون تومن پول بیاریم .
    ♻️ و این چرخه رو باید همینطور تکرار کرد (۵۰۰ هزار بدیم تبلیغ ، ۵۰ میلیون در بیاریم و همینطور تکرار)
    .

    ◀️ راز موفقیت سایت های بزرگ همینه (من دقت کردم دیجی کالا ، دقیقا همین کارو میکنه)

    .

    یه کتاب هست مخصوص بازاریابی و فروش برای سایت .
    من تا حالا ۱۰ بار خوندمش
    این کتاب قدم به قدم ، خیلی راحت، روش تبدیل بازدیدکننده به خریدار رو توضیح میده .

    .

    ✅ این کتاب برای تک تک افرادی که میان تو سایت ، برنامه داره
    (دیجی کالا هم دقیقا ، برای کسانی که میان تو سایتش برنامه داره)

    .

    این مهمه :
    ⚠️ حتی یک بازدید کننده هم ، نباید بدون خرید بزاره بره ⚠️
    روش های دیجی کالا دقیقا شبیه همین کتابه

    .

    ✅ ✅ شما از بازدید کننده های سایتتون چقدر پول درمیارید ‼️؟

    .

    ❤️ اگه خواستین این کتاب رو دانلود کنین ، لینک دانلودش رو میزارم ❤️
    https://aggsi.com/wp/بهترین-کتاب-بازاریابی/
    پایین همین صفحه لینک دانلود داره
    .

    ✅ یه فیلم هم داره که درمورد کتاب توضیح میده که اونم خیلی خوبه

    .
    .

    من استراتژیست بازاریابی در فضای وب هستم
    آی دی من تو اینستاگرام aggsicom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *