مهمترين دلايل بروز اشكال در ترانسفورماتورها چيست؟

ركورد توليد برق نيروگاه سيكل تركيبي قم در آبان ماه شكست
آذر ۶, ۱۳۹۷
به استانداردهای جهانی نزدیک شده ایم
آذر ۷, ۱۳۹۷

مهمترين دلايل بروز اشكال در ترانسفورماتورها چيست؟

دوره آموزشي ” آشنائي با ترانسفورماتورهاي توزيع ” با حضور ۴۳ نفر از كاركنان واحدهاي بهره برداري و برنامه ريزي شركت توزيع برق استان سمنان برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري توانير، مدرس اين دوره آموزشي بااشاره به علل عيوب ترانسفورماتورهاي توزيع برق گفت: عوامل جوي، نامناسب بودن حفاظت ، عيب در تپ چنجر و سيم پيچي داخلي و همچنين نفوذ آب و رطوبت، از علت هاي مهم اشكال در ترانسفورماتورها به شمار مي رود..
محمدرضا لشكري بيان داشت: ترانسفورماتور وسيله اي است كه انرژي ورودي را با ماهيت الكتريكي از شبكه برق دريافت كرده و در خروجي نيز آن را با همان ماهيت الكتريكي به بار تحويل مي دهد.
وي افزود: همه انرژي جذب شده از شبكه برق تحويل بار نمي شود بلكه بخشي از آن در هسته و سيم پيچ به گرما تبديل و از بدنه ترانسفورماتور خارج مي گردد.
وي اضافه كرد: آن بخش از انرژي كه تحويل بار نمي شود اصطلاحا انرژي تلف شده در ترانسفورماتور مي باشد و بنابراين تلفات ترانسفورماتور مربوط به هسته و سيم پيچ مي باشد.
مهندس لشكري با ارائه انواع اتصالات ستاره و مثلث ترانسفورماتورها تصريح كرد: مهم ترين دليلي كه در شبكه هاي توزيع از ترانسفورماتورهاي با اتصال ستاره استفاده نمي شود، وجود هارمونيك سوم است .

 

منبع: http://news.tavanir.org.ir/news/news_detail.php?id=87565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *