مرکز مانیتورینگ سیستم های حفاظت برق باختر افتتاح شد

افزایش ۱۰ درصدی به مشترکین صنعتی یزد
آذر ۱۳, ۱۳۹۷
آغاز عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه شاهرود
آذر ۱۴, ۱۳۹۷

مرکز مانیتورینگ سیستم های حفاظت برق باختر افتتاح شد

به گزارش برق نیوز، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جریان بازدید از شرکت برق منطقه‌ای باختر و افتتاح مرکز مانیتورینگ سیستم حفاظت‌های الکترونیک اظهار داشت: استان مرکزی با برخورداری بیش از یک هزار و ۲۰۰ خط تولید و توزیع برق از استان‌های دارای حساسیت بالا در حوزه شرکت توزیع برق و زیرمجموعه‌های این شرکت است.

وی افزود:، زیرا استان مرکزی در حوزه توزیع برق به عنوان واسطه توزیع برق در کشور بوده که همین امر رسالت شرکت توزیع برق استان را سنگین می‌کند.

استاندار مرکزی با اشاره به پست برق انجیرک گفت: این پست برقی از پست‌های محوری کشور در حوزه توزیع و پخش برق است که جزو یکی از دو یا سه پست توزیع برق کشور قلمداد می‌شود.

آقازاده بیان کرد: امروز در این بازدید شاهد افتتاح “مرکز مانیتورینگ سیستم حفاظت‌های الکترونیک برق منطقه‌ای باختر” بودیم که با انجام اقدامات این چنینی نظیر سیستم‌های مانیتورینگ که طراحی‌های پیچیده‌ای هستند و دیگر برای انجام تعمیرات نیاز به ارسال به خارج از کشور نداریم و در همین شرکت توسط متخصصان برق در مدت زمان کمتر از دو ساعت تعمیرات لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که در گذشته این کار را در مدت زمانی طولانی که ماه‌ها زمان می‌برد انجام می‌دادیم که در واقع یکی از افتخارات و دستاورد‌هایی بوده که با تبدیل تحریم‌ها به فرصت و در سایه همین تحریم‌ها به آن دست یافته‌ایم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: بنابراین این یعنی ما می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی خود اثرات تحریم‌ها را خنثی و بی‌نتیجه بسازیم و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

آقازاده اضافه کرد: خوشبختانه راه‌اندازی این مرکز کمک بزرگی به امر کنترل و رسیدگی در حوزه برق استان بوده و قابلیت رصد هوشمند بیش از ۹۰۰ دوربین در سطح استان رادارد که با بهره‌مندی از آن هرگونه اخلال یا اتفاق در شبکه بدون وقفه اعلام و مورد رسیدگی در مرکز کنترل قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *