لزوم نصب كنتورهاي هوشمند برق دركلانشهر اهواز

مصرف ۲۰ درصد از برق کشور در اهواز
آذر ۱۵, ۱۳۹۷
برخورد صاعقه دلیل آتش سوزی پست ایذه بود
آذر ۱۷, ۱۳۹۷

لزوم نصب كنتورهاي هوشمند برق دركلانشهر اهواز

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز گفت: استفاده از كنتورهاي هوشمند كاهش زمان قطعي برق و تلفات غيرفني، نظارت بر كيفيت برق، افزايش كيفيت خدمات و كاهش دخالت و خطاي نيروي انساني در قرائت و صدور قبض را در پي خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق اهواز، مديرعامل اين شركت بر استفاده از كنتورهاي هوشمند تاكيد كرد و گفت: استفاده از كنتورها كاهش زمان قطعي برق و تلفات غيرفني، نظارت بر كيفيت برق، افزايش كيفيت خدمات و كاهش دخالت و خطاي نيروي انساني در قرائت و صدور قبض را در پي خواهد داشت.

حسن كريمي با اظهار اينكه هدف شركت مديريت مصرف انرژي است نه كاهش آن، بيان كرد: در تابستان ۹۵ ميزان مصرف اهواز ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق بوده كه با استفاده از كنتورهاي هوشمند و همچنين كنترل مصرف انرژي سبب كاهش چشمگير مصرف برق در اهواز شده است.

وي از طراحي نرم افزاري در اتوماسيون برق اهواز خبرداد و افزود: اين پروژه در صورت اجرايي شدن براي اولين بار در جهان خواهد بود كه مي توان از طريق منحني جريان برق، به صورت آنلاين تشخيص داد در كدام فاز اتفاق رخ داده است.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز با اشاره به ايستگاه هاي برق موجود در شركت هاي نيشكر افزود: با همكاري و هماهنگي با مجموعه نيشكر مقرر شده بود ميزان مصرف ۶۰ مگاواتي اين شركت ها به كمتر از ۱۰ مگاوات كاهش يابد و اين در حالي صورت گرفت كه هيچ مشكلي در توليد محصولات نيشكر به وجود نيامد.

وي با اشاره به اينكه همايش مديريت مصرف در ادارات به ميزباني مجموعه بزرگ نفت و در راستاي كاهش ميزان مصرف برق ادارات انجام شد، عنوان كرد: در اين همايش رونمايي و تشريح طرح فهام همچنين نمايش كنتورهاي هوشمند انجام گرفت و به ادارات ابلاغ شد تا در صورت عبور از حد مجاز ميزان مصرف و به دستور استاندار خوزستان بدون اخطار قبلي برق آن اداره يا شركت قطع شود

كريمي اضافه كرد: براي دقت در مصرف انرژي در تابستان امسال، بار مصرفي ادارات اهواز در زمان تعطيلي پايش شده و همه ساختمان هاي اداري موظف بودند پس از تعطيلي، برق مصرفي خود را تا ۹۰ درصد كاهش دهند.

وي با بيان اينكه مصرف برق در منطقه كيانپارس اهواز با استان گلستان برابر است، گفت: ميزان مصرف برق اهواز ۲۰ درصد كل كشور بوده و با ميزان مصرف دو شهر اصفهان و مشهد و نيمي از تبريز برابر است و اين موضوع بر اهميت توجه به صنعت برق خوزستان به ويژه اهواز افزوده است.

منبع: توانیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *