خرید ۹ پست سیار برای خوزستان

برخورد صاعقه دلیل آتش سوزی پست ایذه بود
آذر ۱۷, ۱۳۹۷
توافق جدید برای تخصیص ارز و ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد
آذر ۱۸, ۱۳۹۷

خرید ۹ پست سیار برای خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۹ دستگاه پست برق موبیل (سیار) به ظرفیت ۲۷۰ مگاولت آمپر برای توسعه شبکه در نقاط نیاز LKN خریداری شده است.

 

به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۹ دستگاه پست برق موبیل (سیار) به ظرفیت ۲۷۰ مگاولت آمپر برای توسعه شبکه در نقاط نیاز LKN خریداری شده است.
محمود دشت بزرگ  اظهار داشت: این دستگاه‌های ۳۳/۱۳۲ کیلو ولتی به ارزش سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال خریداری شده اند.
وی افزود: پست‌های موبیل زمانی استفاده می‌شوند که نیاز به ظرفیت سازی در شبکه وجود دارد، اما امکان به کارگیری پست‌های دائم وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: راه اندازی پست‌های دائم ۲ تا سه سال زمان نیاز دارد، اما پست‌های موبیل حداکثر ظرف ۲ تا سه ماه نصب و راه اندازی می‌شوند و در مناطقی که رشد مصرف بالا می‌رود مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی تامین برق مطئن و پایدار را رسالت شرکت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خواند و افزود: تمامی تجهیزات بر روی این پست‌های سیار نصب است و قابلیت حمل و جابجایی دارند.
دشت بزرگ اظهار داشت: این پست‌ها می‌توانند نیاز شبکه را در نقاطی از استان که رشد مصرف، بالا می‌رود و نیاز به ظرفیت سازی جدید وجود دارد برطرف کنند و تا زمان بهره برداری از پست‌های دائم، خاموشی ناخواسته‌ای در شبکه ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه سه دستگاه از این پست‌ها اسفند ماه سال جاری و مابقی به مرور وارد استان می‌شوند، افزود: تجهیزات سوئیچیگیر این پست‌ها از نوع GIS است و به همراه ترانسفورماتور مربوط روی یک یا چند تریلی نصب و به راحتی از یک محل به محل دیگری منتقل می‌شوند.
دشت بزرگ افزود: هنگام تعمیر و نگهداری پست‌های موجود می‌توان برای تغذیه شبکه از این پست‌ها استفاده کرد؛ بنابراین گزارش ظرفیت مقرر شده تولید نیروی برق خوزستان برابر ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است.
تابستان سال ۹۷ با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و احتمال خاموشی به دلیل بالا رفتن پیک مصرف ساعت تعطیلی بانک‌ها و ادارات خوزستان از ساعت ۱۶ به ۱۲:۳۰ کاهش یافت تا مشکلی در بحث تامین برق ایجاد نشود.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *