بهره برداري، نگهداري و تعميرات پست ۴۰۰ كيلوولت زنده رود به برق منطقه اي اصفهان واگذار شد

چهار تفاهم‌نامه همکاری در حوزه صنعت برق امضا شد
آذر ۲۶, ۱۳۹۷
حالت های شکست اصلی برای برقگیرها
آذر ۲۷, ۱۳۹۷

بهره برداري، نگهداري و تعميرات پست ۴۰۰ كيلوولت زنده رود به برق منطقه اي اصفهان واگذار شد

بر اساس تفاهم نامه اي كه به امضاي مديرعامل شركت فولاد مباركه و مديرعامل شركت برق منطقــــــه اي اصفهـــــــــــان رسيــــــد، بهره برداري از پست ۴۰۰ كيلوولت زنده رود كه در رينگ شبكه سراسري انتقال برق قرار دارد به فولاد مباركه و عمليات نگهداري و تعميرات اين پست به برق منطقه اي اصفهان واگذار شد.

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از  روابط عمومي شركت برق منطقه اي اصفهان  در اين جلسه مهندس عظيميان مديرعامل فولاد مباركه، تعامل و همكاري سازنده صنعت برق و شركت فولاد مباركه را گامي ارزشمند در راه اعتلاي صنعت و پيشرفت اقتصادي كشور دانست و ضمن قدرداني از زحمات مديران و كاركنان شركت برق منطقه اي اصفهان بر گسترش اين همكاري ها تأكيد كرد.

در ادامه، مهندس موسي رضايي مديرعامل شركت برق منطقه اي اصفهان از فولاد مباركه به عنوان بزرگ ترين و خوش نام ترين مشترك برق صنعتي وزارت نيرو نام برد و گفت: اين شركت در سخت ترين لحظات به ويژه در ساعات اوج بار در تابستان ضمن مديريت و حفظ روند توليد خود، صنعت برق كشور را نيز با همكاري و تعامل سازنده ياري كرده است.
وي با اشاره به پروژه هاي در حال اجرا در مجموعه پست هاي برق جديد فولاد مباركه به اهميت همكاري و تعامل سازنده طرفين در اجراي اين پروژه ها تأكيد كرد.

موسي رضايي با اشاره به سابقه طولاني و موفق بهره برداري از پست هاي ۴۰۰ كيلوولت در شركت فولاد مباركه گفت: با توجه به واگذاري بهره برداري پست زنده رود به واحد توزيع برق شركت فولاد مباركه و اطمينان خاطر از اين شركت درخصوص هماهنگي و رعايت كامل دستورالعمل ها، بهره برداري از پست ۴۰۰ كيلوولت به شركت فولاد مباركه و كارِ تعميرات و نگهداري از آن به برق منطقه اي اصفهان واگذار شد.

مديرعامل شركت برق منطقه اي اصفهان با اشاره به بازديد خود و هيئت همراه از ناحيه فولادسازي و ريخته گري مداوم و روند تكميل پروژه هاي توسعه ظرفيت پست هاي برق شركت فولاد مباركه شامل مجموعه پست هاي ۴۰۰ كيلوولت زنده رود، پست ۴۰۰ كيلوولت NIS2 و پست ۶۳ كيلوولت MIS2 از ميزان پيشرفت اين پروژه ها قدرداني كرد و بر اتمام عمليات و برق دار كردن پست هاي NIS2 و MIS2 از طريق پست زنده رود و فعال كردن ديماند جديد خريداري شده از طريق اين پست تأكيد نمود.

در ادامه اين جلسه، مدير ناحيه انرژي و سيالات فولاد مباركه با اشاره به نقش پست ۴۰۰ كيلوولت زنده رود در فولاد مباركه گفت: اين پست كه تأمين برق واحدهاي احيا مستقيم ۲ (شهيد خرازي) به همراه خطوط انتقال مربوطه را بر عهده دارد، با همكاري بي نظير فولاد مباركه و برق منطقه اي اصفهان احداث شد و در اسفندماه سال ۱۳۹۶ در مدار بهره برداري قرار گرفت.

عباس اكبري محمدي با اشاره به وجود دانش مطلوب و تجربه موفق بهره برداري فولاد مباركه از اين پست كه بالاترين سطح ولتاژ در شبكه برق كشور را دارد و ازلحاظ ايمني و تأثير عملكرد از اهميت بسزايي برخوردار است، تصريح كرد: با برق دار شدن پست هاي جديد، ضمن انتقال قسمتي از بار الكتريكي شركت به پست جديد، پايداري تأمين برق شركت افزايش مي يابد و محدوديت هاي فصلي نيز درزمينه تأمين برق موردنياز خطوط توليد كاهش مي يابد.

مدير ناحيه انرژي و سيالات فولاد مباركه در ادامه از تشكيل كميته مشترك متشكل از واحدهاي ديسپاچينگ، ساير واحدهاي مرتبط شركت برق منطقه اي اصفهان، واحدهاي اجراي پروژه هاي انرژي و سيالات و واحد توزيع برق فولاد مباركه و همچنين تهيه دستورالعمل به منظور برق دار كردن پست هاي احداث شده شامل پست ۴۰۰ كيلوولت NIS2 و پست ۶۳ كيلوولت MIS2 خبر داد و گفت: در اين جلسه با حضور مديران و كارشناسان برق و نيروگاه فولاد مباركه و برق منطقه اي اصفهان راهكارهاي تعامل و همكاري هرچه بيشتر و به بار نشستن هرچه سريع تر پروژه هاي تعريف شده مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتني است طي اين بازديد، معاون اجراي پروژه ها و مدير اجراي پروژه هاي انرژي و سيالات فولاد مباركه ضمن ارائه گزارشي از مراحل و ميزان پيشرفت احداث پست هاي مذكور، بر تداوم همكاري تيم هاي فني برق منطقه اي اصفهان جهت تكميل و راه اندازي اين پروژه ها تأكيد كرد.

منبع: توانیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *