شركت برق منطقه اي غرب در مقايسه با شاخص هاي عمده در سطح كشور در جايگاه بسيار خوبي قرار دارد

احداث ۷۹ كيلومتر شبكه برق در استان مركزي
دی ۲۶, ۱۳۹۷
صرفه جويي ۳۲ ميليارد ريالي با رفع اشكال از ترانسفورماتور پست دزفول
دی ۲۷, ۱۳۹۷

شركت برق منطقه اي غرب در مقايسه با شاخص هاي عمده در سطح كشور در جايگاه بسيار خوبي قرار دارد

مهندس علي اسدي مديرعامل شركت برق منطقه اي غرب با حضور در صدا و سيماي مركز كرمانشاه در برنامه راديويي-تلويزيوني “صداي شهر” كه به صورت زنده به مدت ۴۵ دقيقه از شبكه زاگرس پخش گرديد، به تشريح عملكرد و شاخص هاي عمده چهل ساله اين شركت پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي برق غرب، مهندس علي اسدي مديرعامل اين شركت با حضور در صدا و سيماي مركز كرمانشاه در برنامه راديويي-تلويزيوني “صداي شهر” كه به صورت زنده به مدت ۴۵ دقيقه از شبكه زاگرس پخش گرديد، به تشريح عملكرد و شاخص هاي عمده چهل ساله اين شركت پرداخت.

مهندس علي اسدي گفت: اين شركت مسئوليت تأمين انرژي الكتريكي از نيروگاه و تحويل به شركت هاي توزيع در سطح انتقال در سه استان كرمانشاه، كردستان و ايلام در محدوده اي به وسعت ۷۴۰۰۰ كيلومترمربع و جمعيتي بالغ بر چهار ميليون و دويست هزار نفر را برعهده دارد.

وي در ادامه با اشاره به شاخص هاي عمده صنعت برق غرب در چهل سالگي پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در مقايسه با كل كشور گفت: امروز طول شبكه برق غرب ۸۳۴۱ كيلومترمدار انتقال و فوق توزيع، ۱۱۷ ايستگاه انتقال و فوق توزيع به ظرفيت يازده هزار و يكصد و هشتاد و پنج مگاولت آمپر و ظرفيت توليد نيروگاه هاي نصب شده در حوزه برق غرب، ۳۲۶۴ مگاوات است.

وي تعداد مشتركان حوزه شركت برق منطقه اي غرب را يك ميليون و ششصد و چهارده هزار مشترك اعلام كرد و افزود: از اين تعداد، هفتصد و پنجاه و هفت هزار مشترك در استان كرمانشاه مي باشند كه ۴/۷ درصد مشتركان كل كشور را شامل مي شوند.

مديرعامل برق غرب افزود: ظرفيت توليد نيروگاه هاي نصب شده در حوزه تحت سرپرستي اين شركت ۳۲۶۴ مگاوات مي باشد كه از اين ميزان، ۱۶۲۴ مگاوات در استان كرمانشاه بوده و ۴/۲ درصد ظرفيت نيروگاهي نصب شده كل كشور را تشكيل مي دهد.

مهندس اسدي وضعيت نيروگاه ها در حوزه برق غرب را وضعيت بسيار ايده آلي توصيف كرد و افزود: در استان كرمانشاه ۱۶۲۴ مگاوات ظرفيت توليد نيروگاهي داريم در حالي كه مصرف ما با احتساب صادرات برق به كشور عراق، ۱۴۰۰ مگاوات است كه از اين نظر جزء شركت هاي پيشرو در كشور هستيم.

وي افزود: خوشبختانه سرمايه گذاري هاي بسيار خوبي در سطح استان و منطقه در رابطه با احداث نيروگاه ها صورت گرفته و هم اكنون دوازده نيروگاه اعم از نيروگاه هاي بخاري، گازي و برقابي در حوزه برق غرب فعال است.

مهندس اسدي در خصوص نيروگاه هاي توليد پراكنده گفت: در بحث نيروگاه هاي توليد پراكنده، چهار نيروگاه در شهرستان هاي هرسين، مريوان، قصرشيرين و اسلام آباد غرب با پيشرفت فيزيكي حدود ۴۰ درصد در دست اقدام داريم و اميدواريم با حمايت بانك ها، اين پروژه ها تكميل و كمك شاياني به توليد انرژي پاك در منطقه گردد تا از اين نظر هم به شاخص مطلوبي در منطقه و كشور برسيم.

وي ضمن دعوت از سرمايه گذاران جهت ورود به بحث توليد پراكنده و CHP و پنل هاي خورشيدي افزود: مطالعاتي بر روي نقاط شناسايي شده براي احداث اين نيروگاه ها صورت گرفت و نقاط تابش آفتاب، زمان تابش آفتاب و نقاط داراي افت ولتاژ با استفاده از شركت هاي مشاور ايراني و خارجي مشخص شد.

مديرعامل برق غرب گفت: اين شركت آمادگي دارد براساس قيمت هاي ابلاغي از وزارت نيرو، انرژي توليدي توسط اين نيروگاه ها را از يك كيلووات تا هر ميزاني كه توليد كنند، قرارداد خريد تضميني انرژي را با سرمايه گذاران عزيز منعقد كند.

وي افزود: وزارت نيرو براي تشويق و ترغيب سرمايه گذاران به امر سرمايه گذاري در نيروگاه هاي خورشيدي، مشوق هايي از قبيل خريد تضميني انرژي از اين نيروگاه ها با قيمت بالاتر و تحويل به مشتركان با قيمت مصوب ابلاغي را در نظر گرفته و اين نشان مي دهد كه وزارت نيرو تمايل زيادي به توليد انرژي از نور خورشيد را دارد.

مهندس اسدي با اعلام اينكه پيك بار در برق غرب ۱۸۳۹ مگاوات و از اين ميزان ۸۴۰ مگاوات مربوط به استان كرمانشاه مي باشد، گفت: ظرفيت پست هاي انتقال در شركت برق منطقه اي غرب يازده هزار و يكصد و هشتاد و پنج مگاولت آمپر است كه ۵۶۵۶ مگاولت آمپر آن در استان كرمانشاه است.

وي همچنين طول خطوط انتقال و فوق توزيع را هشت هزار و سيصد و چهل و يك كيلومتر مدار عنوان كرد و افزود: طول خطوط انتقال و فوق توزيع در استان كرمانشاه ۳۳۶۳ كيلومتر مدار است.

وي افزود: شركت برق منطقه اي غرب در مقايسه با شاخص هاي عمده در سطح كشور و در بين ۱۶ برق منطقه اي، در جايگاه بسيار خوبي قرار دارد ولي متأسفانه از نظر نمودار انرژي مصرفي صنعتي در استان نسبت به كل كشور پايين تر هستيم و انتظار داريم كه صنايع، كارآفرينان، مولدين و سرمايه گذاران به ياري اين استان آمده تا درصد انرژي مصرفي صنعتي در استان كرمانشاه بيشتر شود.

مهندس اسدي با انتقاد از اينكه بيشترين ميزان مصرف انرژي در استان و در حوزه برق غرب، خانگي است گفت: از نظر تأمين برق در سطح استان هيچ محدوديتي نداريم و از همين جا به همه عزيزاني كه قصد سرمايه گذاري و احداث كارخانه براي ايجاد اشتغال در هر نقطه از منطقه يا استان را دارند عرض مي كنم كه راه براي سرمايه گذاري بيشتر در استان فراهم است.

مديرعامل برق غرب در پايان گفت: پروسه صنعت برق يك پروسه يكپارچه است و اگر خدايي ناكرده در يك جايي مشكلي پيش بيايد، قطعاً خدمات رساني با مشكل مواجه خواهد شد و با توجه به هماهنگي خوبي كه بين شركت هاي توزيع نيروي برق در منطقه و شركت برق منطقه اي غرب وجود دارد، به اميد خدا مي توانيم خدمات بهتر، پايدارتر و با قابليت اطمينان بالايي را به مردم عزيزمان ارائه دهيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *