همتی رئیس کل بانک مرکزی، سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان بزودی عملیاتی می شود

موتور برقی ۸ هزار وات کاملا ایرانی تولید شد
دی ۲۹, ۱۳۹۷
پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی ترانسفورماتور برگزار می شود
دی ۲۹, ۱۳۹۷

همتی رئیس کل بانک مرکزی، سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان بزودی عملیاتی می شود

▫️حسب دستور رئیس جمهور محترم در جهت مقابله با یکی از گلوگاه های فساد و آسیب در فرآیند تجارت خارجی کشور و بر اساس اقدامات چند ماه گذشته بانک مرکزی برای آماده سازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان، این سامانه آماده عملیاتی شدن شد.

▫️از آنجا که تخصیص و تأمین ارز در جهت واردات کالا و خدمات مورد نیاز کشور صورت می گیرد متاسفانه در این فرآیند در گذشته سوء استفاده های زیادی صورت گرفته است و برخی به بهانه واردات کالا و خدمات مورد نیاز با طی فرآیند های قانونی اقدام به دریافت ارز نموده و متأسفانه پس از دریافت ارز، متناسب با ارز دریافتی کالا به کشور وارد نکرده اند. با به کار گیری این سامانه کلیه بانکها، وزارت صمت، گمرک و سازمان امور مالیاتی به اطلاعات و عملکرد واردکنندگان دسترسی خواهند داشت.

▫️از این به بعد یکی از شاخص های اعتبار سنجی مشتریان در فرآیند واردات و دریافت خدمات بانکی موضوع رفع تعهد ارزی واردکنندگان خواهد بود و عدم رفع تعهد ارزی واردکننده، با عدم ارائه خدمات همراه شده و به مراجع ذیربط اعلام خواهد شد.

▫️از سوی دیگر واردکنندگان اصیل و واقعی که نقش مهم و اساسی در تجارت کشور دارند نیز مورد حمایت خاص قرار خواهند گرفت.

▫️با عملیاتی شدن این سامانه فرآیند تجارت خارجی کشور به صورت سیستمی تکمیل خواهد شد و نقش بسیار اساسی در پیشگیری از فساد خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *