فعالیت ها و پروژه های توزیع برق مشهد درسطح کشورقابل تعمیم است

احداث ۱۰کیلومتر شبکه برق در شرق اراک
آذر ۱۹, ۱۳۹۷
ارزیابی طراحی توربینهای آبی با استفاده از دینامیک سیالات
آذر ۱۹, ۱۳۹۷

فعالیت ها و پروژه های توزیع برق مشهد درسطح کشورقابل تعمیم است

دکتر حسن وند رئیس کمیسیون انرژی مجلس، دکتر رجبی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر، مهندس ریاحی سرپرست برق منطقه ای خراسان و مهندس دشت بزرگ مدیر عامل برق منطقه ای خوزستان و هیأت همراه در جریان بازدید از مرکز امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد از نزدیک با فعالیت ها و خدمات این شرکت آشنا شدند.

به گزارش دفتر روابط عمومی، در این بازدید مهندس سعیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد ضمن تشریح ویژگی های شهر مشهد و همچنین چشم انداز این شرکت، از اجرای پروژه جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه سیمی به طول ۷ هزار کیلومتر در مشهد خبر داد و گفت: جایگزینی سیم های روکش دار در شبکه ۲۰ کیلوولت به جای سیم های بدون روکش به طول ۱۰۰۰ کیلومتر یکی دیگر از پروژه های این شرکت بوده که طی سال آینده ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر نیز روکش دار خواهد شد.

مهندس سعیدی در ادامه ضمن تشریح روند کاهش تلفات در توزیع برق مشهد و همچنین وضعیت میزان مصرف برق در جهان و ایران و ذکر این نکته که رشد مصرف برق در سال های آینده بیشتر خواهد شد گفت: مصرف برق در آینده نزدیک از ۱۸ درصد به ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت و در این شرایط باید از انرژی های تجدیدپذیر حداکثر استفاده را کرد. وی همچنین به بررسی چالش های حوزه انرژی برق و اقدامات قابل اجرا برای بهبود بهره وری پرداخت و از اجرای طرح فهام (فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی) در توزیع برق مشهد خبر داد و ویژگی ها و آثار اجرای این طرح موفق را در مشهد تشریح کرد.

مهندس سعیدی با اشاره به اجرای سیستم اتوماسیون در توزیع برق مشهد گفت: در حال حاضر ۱۱۰۰ نقطه از شهر مشهد به سیستم اتوماسیون مجهز شده و اکنون مرکز امور دیسپاچینگ توزیع برق مشهد    بزرگ ترین مرکز در کشور محسوب می شود.

در این دیدار دکتر حسن وند رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز ضمن تجلیل از خدمات و فعالیت های توزیع برق مشهد گفت: طی ۲ سال اخیر از سوی مجلس، دولت و وزارت نیرو به صنعت برق توجه ویژه ای شده به گونه ای که برق در اولویت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد؛ فعالیت ها و پروژه های شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد می تواند در سطح وزارتخانه و کمیسیون انرژی مجلس مطرح و بررسی شود به گونه ای که همه مسئولان ذیربط از این          فعالیت ها مطلع شوند.

این فعالیت ها و پروژه ها باید به عنوان الگو مطرح شود تا از طریق مجلس پیگیری شود.

وی در ادامه خواستار ارائه طرح ها، پیشنهادها و اطلاعات تخصصی توسط توزیع برق مشهد شد و گفت: طرح ها، مطالعات و پیشنهادهای خود را برای ما ارسال نماید، تا در کمیسیون تخصصی مورد توجه قرار گیرد، به این معناست که شما از مشهد می توانید پیگیر آنها باشید.

دکتر حسن وند خواستار برخورد جدی تر با مشترکین پر مصرف شد و توجه هر چه بیشتر و حتی رایگان شدن هزینه برق مصرفی مشترکین کم مصرف را خواستار شد و در ادامه گفت: به وزیر محترم نیرو پیشنهاد شده تا به تلاش، فکر و ایده های مدیران، کارشناسان و کارکنان حوزه برق بدلیل همت در کاهش تلفات انرژی و دیگر موفقیت ها،  پاداش تعلق بگیرد و مورد تشویق قرار گیرند.

این گزارش حاکی است دکتر حسن وند و هیأت همراه از بخش های مختلف مرکز امور دیسپاچینگ و فوریت های برق مشهد بازدید کرد و در جریان فعالیت های مختلف این شرکت قرار گرفت.

اخبار برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *