مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان/ در نقاط نیازمند استان پست های سیار نصب می شود

برق گرفتگی، سقوط و آرک زدگی مهمترین حوادث برق کشور است
آذر ۲۲, ۱۳۹۷
بهره برداری از نیروگاه ایرانی با استفاده از توربین های دسته دوم خارجی
آذر ۲۴, ۱۳۹۷

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان/ در نقاط نیازمند استان پست های سیار نصب می شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: تعداد ۹ دستگاه پست برق موبیل ( سیار) به ظرفیت ۲۷۰ مگاولت آمپر برای توسعه شبکه در نقاط مورد نیاز استان خریداری شده و از اسفند ماه عملیات نصب و راه اندازی آنها آغاز می شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار داشت: طی یک قرارداد که با شرکت داخلی منعقد شده تعداد ۹ دستگاه پست موبیل ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت به ارزش سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال خریداری شده که ۳ دستگاه از این پست ها اسفند ماه سال جاری و مابقی به مرور وارد استان می شوند.
وی افزود: پست های موبیل زمانی استفاده می شود که نیاز به ظرفیت سازی در شبکه وجود دارد اما امکان به کارگیری پست های دائم وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: راه اندازی پست های دائم دو تا سه سال زمان نیاز دارد اما پست های موبیل حداکثر ظرف دو تا سه ماه نصب و راه اندازی می شوند و این امکان را در اختیار ما قرار می دهند تا در مناطقی که رشد مصرف بالا می رود و نیاز به ظرفیت سازی جدید است مورد استفاده قرار گیرند.
دشت بزرگ تامین برق مطمئن و پایدار را رسالت شرکت برق منطقه ای خوزستان خواند و افزود: این پست های سیار که تمامی تجهیزات بر روی آن نصب است از قابلیت حمل و جابجایی بر روی یک یا چند تریلی برخوردار بوده و می توانند نیاز شبکه را در نقاطی از استان که در تابستان رشد مصرف بالا می رود برطرف کرده و از خاموشی ناخواسته تا زمان بهره برداری از پست های دائم، جلوگیری کنند.
شایان ذکر است، در نشست انعقاد قرارداد خرید ۹ دستگاه پست موبیل، رئیس کمیسیون انرژی مجلس و مدیرعامل شرکت توانیر نیز حضور داشتند.
منبع: پایگاه خبری برق منطقه ای خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *