شرایط عمومی سپرده‌گذاری جهت صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی صادرات خدمات فنی و مهندسی

به منظور بازديد اتاق احتراق (‍‍‍CI)، واحد G14 نيروگاه قم به مدت ۱۰ روز از شبكه سراسري برق خارج شد
دی ۱, ۱۳۹۷
بازدید کمیسیون انرژی مجلس از نیروگاه ها و پالایشگاه های بهبهان /تکمیل فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در انتظار تامین مالی
دی ۳, ۱۳۹۷

شرایط عمومی سپرده‌گذاری جهت صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی صادرات خدمات فنی و مهندسی

🔹اتاق بازرگانی ایران شرایط عمومی سپرده‌گذاری جهت صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی صادرات خدمات فنی و مهندسی را اعلام کرد.

🔺با عنایت به بند ۴ مصوبات شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور مبنی بر سپرده گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی از منابع توسعه ملی به منظور تسهیل در صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی صادرات خدمات فنی و مهندسی، شرایط ویژه سپرده‌گذاری فوق در بانک‌های عامل جهت صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی مورد نیاز صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به شرح ذیل است:

۱٫ارائه‌ی مجوز کمیته ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص ضمانت‌نامه‌ی مذکور

۲٫ارائه مجوز این بانک به بانک عامل در خصوص صدور ضمانت‌نامه مورد نظر

۳٫ارائه گواهینامه‌ی تشخیص صلاحیت پیمانکاران / مشاوران سازمان برنامه کشور توسط صادرکننده‌ی خدمات فنی و مهندسی جهت استفاده از تسهیلات مذبور

۴٫استفاده از سپرده مزبور جهت صدور ضمانت‌نامه صرفا منوط به برنده شدن صادرکننده در مناقصه‌ی خارجی است.

۵٫استفاده از سپرده مزبور صرفا جهت صدور ضمانت‌نامه‌ی پیش پرداخت صادرات خدمات فنی و مهندسی امکان پذیر است.

۶٫استفاده از سپرده مزبور صرفا بابت ضمانت‌نامه‌هایی خواهد بود که بر اساس فهرست کشور‌های هدف صادراتی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ در ارتباط با بانک‌های ایرانی دارای مشکل می‌باشند.

۷٫پرداخت تسهیلات مزبور به موسسات و شرکت‌هایی مجاز است که حداقل ۸۰ درصد سهام یا سهم الشرکه آن‌ها مستقیم و یا با واسطه‌ی اشخاص حقوقی متعلق به اشخاص حقیقی باشد.

۸٫پرداخت تسهیلات فوق به اشخاص حقوقی و بنگاه‌های اقتصادی که صرف نظر از نوع مالکیت، بیش از ۲۰ درصد اعضای هیات مدیره‌ی آن‌ها توسط مقامات دولتی تعیین می‌شوند، ممنوع است.

۹٫نرخ سپرده‌های ارزی صندوق توسعه ملی بابت صدور ضمانت نامه پیش پرداخت صادرات خدمات فنی و مهندسی در صورت گشایش اعتبار اسنادی L/C به میزان دو درصد و در غیر این صورت به میزان ۲/۵ درصد تعیین شده است.

۱۰٫صدور ضمانت‌نامه از طرف بانک‌های عامل سپرده پذیر از محل منابع صندوق توسعه‌ی ملی موکول به اخذ وثیقه از مضمون عنه مطابق شرایط مندرج در آیین نامه‌ی صدور ضمانت‌نامه و ظهرنویسی از طرف بانک‌های مصوب شورای پول و اعتبار است.

۱۱٫بانک عامل باید بلافاصله پس از واریز وجه سپرده، نسبت به صدور گواهی سپرده و ارسال به صندوق توسعه ملی اقدام کند.

۱۲٫وجه التزام نیز طبق آخرین مقررات و آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

۱۳٫ارزش و مدت زمان قرارداد سپرده‌گذاری مورد بحث بسته به شرایط طرح، درخواست بانک عامل و سیاست‌های صندوق توسعه ملی تعیین می‌شود.

۱۴٫به منظور استفاده از تسهیلات مذکور در چارچوب شرایط فوق، آن بانک می‌تواند درخواست خود را به صندوق توسعه ملی ارسال کند تا پس از بررسی، نسبت به سپرده‌گذاری ارزی توسط صندوق مزبور اقدام لازم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *